weil damals noch keine plattform offiziell war ?!?
und wenn es heisst MS exklusiv dann für alle plattformen die von MS stammen. dazu zählt eine mögliche xbox 720 was aber nicht heisst dass es dort auch erscheint ( teil 1)
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Sesing« (18. Februar 2013, 13:47)
Zitat
Destiny: match-making, public areas and social interaction discussed by Bungie
Destiny’s persistent world is full of online features running constantly in the background, but Bungie doesn’t necessarily see it as an MMO. Lead engineer Chris Butcher has discussed how the game’s match-making, public areas, dynamic events and social features work within its ambitious world.
Speaking with Joystiq, Butcher confirmed that Destiny will encompass solo missions, high-intensity encounters, co-op and competitive play seamlessly within the universe, but when asked if it was an MMO, he confirmed that Bungie views the game as an FPS first and foremost.
Online play with other people ramps up in public gameplay spaces, similar to events seen in Guild Wars 2. Butcher shed light on how they will work in practical terms. “The way we think about the public spaces is that they’re areas within the world of Destiny where, as your fireteam goes into that area, you’ll be seamlessly match-made behind the scenes with other fireteams. There’s no UI, progress bars, loading screens or anything like that.
“And that’s where we think shooter players are going to find the gameplay that’s most interesting and meaty for them, because it’s something we feel is kind of new, unexpected and exciting. What happens is, in these public areas – like I said – you’ll be match-made with other players in this large-scale cooperative experience.
“There’s continuously these dynamic events that are kicking off in these public areas, and you can choose to engage with them if you want, or you can choose to go about your own personal mission that you came to do there. So it’s up to you; you don’t have to participate if you don’t want to, but if you do, you get to enjoy this cooperative experience and you get additional rewards as well.”
So definitely like Guild Wars 2 then for anyone who has that frame of reference. Similarly, Destiny will tell you when a dynamic event is kicking off, and there is no request or prompt to join in, you simply start taking part in the fight and there you go, you’re cooperatively helping out.
Hab nicht alles gelesen. Aber es ist ein MMO. Du spielst dort Co-op mit anderen ONLINE gegen KI Gegner aber es gibt auch nen PvP Modus.
Aber wie dort steht gibt es auch Solo Missionen. Hauptsächlich wird sich aber wohl alles Online abspielen
Zitat
...but when asked if it was an MMO, he confirmed that Bungie views the game as an FPS first and foremost.
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Shaggy Summers« (10. Juli 2013, 02:31)
Hab nicht alles gelesen. Aber es ist ein MMO. Du spielst dort Co-op mit anderen ONLINE gegen KI Gegner aber es gibt auch nen PvP Modus.
Aber wie dort steht gibt es auch Solo Missionen. Hauptsächlich wird sich aber wohl alles Online abspielen
Im Text steht doch aber das genaue Gegenteil. So wie ich das verstehe, wird es sich hauptsächlich im Singleplayer spielen, bis ein random Event triggert und man instant ein Fireteam joined, sonnst ist man aber höchstens im co-op Modus und nicht im MMO Modus unterwegs.
Dazu würde auch diese Aussage passen
Zitat
...but when asked if it was an MMO, he confirmed that Bungie views the game as an FPS first and foremost.
Wäre aber natürlich toll wenn es wirklich ein MMO ist.
Ich habe mir da gerade mal ein Gameplay Video angeguckt. Kommt es mir nur so vor oder hat man sich bei Borderlands bedient (Setting, Waffen, etc)? Also das enttäuscht mich jetzt fast ein bisschen.
Zum 12 Minuten HD Gameplay
Zitat
Bungie on what Destiny does better than Borderlands
"Bungie hopes to take Borderlands’ brand of openworld shooting one step further through connected play.
The Destiny developer invited us into its studio for the cover story of our new issue, on sale Thursday August 1. The game will allow players to level up using Talent Points, and Bungie acknowledges that it has taken inspiration from fellow openworld shooters Far Cry and Borderlands.
“We are absolutely doing things that would be familiar if you’ve played any kind of open-world game,” creative lead Joe Staten told us. “I mean… Far Cry, even. We would be idiots if we didn’t look at an awesome game like Borderlands and ask, ‘What are they doing well and how can we try to hit that same ball?’ I have never played a game where I have such a great attachment to my gun as I do in Borderlands.
“When we look at a game like that, we look at the things they’re doing well and also at opportunities they might have missed that we can capitalise on. You can party up with a group of people and then go around with that group, but never in Borderlands are you going to collide with a group of other people doing it too. We don’t do that just once or twice in the game, we do that all the time, everywhere. You see other people on the horizon, hear gunfire over a hill and see space magic flying behind some trees, and you know… there are other people out here, that [changes everything]. Borderlands right now is: ‘I’m going to walk into that space and we’re going to clear them out and keep going’. And frankly that’s not just Borderlands, that’s any co-op shooter.”"
Zitat
"Bungie has revealed the lessons learned from its work on Halo, and how those experiences have fed into the creation of Destiny.
Speaking in the new issue of Edge magazine, on sale Thursday August 1, creative lead Joe Staten outlines where he feels the FPS genre’s future lies, and how Destiny aims to get there.
“I think we did two things well with the Halo games,” he told us. “One, we told a story that you can play by yourself or with a small group of friends. And two, we made a great hardcore, competitive game. Between those two choices we tried to do other things – Firefight, for example – but the options are very slim, and I think that’s true for most shooters. Between those two poles there’s a vast gulf of opportunities but a lack of choices. We want to very carefully bring those two communities together and open up those choices.”
Elsewhere in our cover feature, Staten adds that while the first Halo games were considered as individual experiences, Destiny is being developed with a longterm plan in mind.
“The big lesson [from Halo] is: if you don’t have a plan for the future, you’re scrambling to catch up with your own success,” he told us. “This time we’re planning for success, and that’s enabled us to imagine a future where many things are possible. It allows the plot a long arc, which is great. In Halo we certainly didn’t have that. We planned for an eight-hour experience then, two years later, figured out another eight-hour experience. This time we’re thinking about how you grow and evolve this world over many years, many hours. It’s a whole different mindset.”"
Zitat
Bungie bestätigt: Beta zunächst nur für PlayStation 3 und PlayStation 4
Wie die Jungs von Bungie bekannt gaben, wird die offizielle Beta zu Bungie zunächst nur auf der PS3 und der PS4 zur Verfügung stehen.
von Dennis 'Leschni' Leschnikowski • 15.11.2013, 05:59 Uhr
Vor wenigen Stunden wurde bereits angedeutet, dass auch die Jungs von Bungie auf dem US-Launch-Event der PlayStation 4 zugegen sein und eine exklusive Ankündigung zum hauseigenen Shooter-MMO Destiny vornehmen werden.
Wie sich nun herausstellte, dreht sich diese um den offiziellen Beta-Test zu Destiny, der Anfang des kommenden Jahres starten und den Entwicklern von Bungie die Möglichkeit bieten soll, in Zusammenarbeit mit den Spielern die letzten Fehler aufzuspüren, diese zu beheben und auf Basis des Community-Feedbacks die eine oder andere Schraube hinsichtlich des Balancings nachzuziehen.
Vor wenigen Minuten ließen die Mannen von Bungie verlauten, dass die besagte Beta zeitexklusiv für Sonys Plattformen erscheinen und zunächst nur auf der PlayStation 3 und der PlayStation 4 zur Verfügung stehen wird. Weitere Details zum Beta-Test von Destiny ließen sich die Halo-Macher allerdings nicht entlocken.
Unklar ist zudem, wann die Beta im Endeffekt starten soll. Bisher ist auch weiterhin nur vom kommenden Frühjahr die Rede. Ein genauer Termin steht noch aus.
Zitat
Bungies Shooter-MMO erhält einen Releasetermin
Wie Activision und Bungie bekannt gaben, soll das Shooter-MMO Destiny im September des kommenden Jahres veröffentlicht werden.
von Dennis 'Leschni' Leschnikowski •
07.12.2013, 11:01 Uhr
In den vergangenen Monaten war immer wieder die Rede davon, dass das Shooter-MMO Destiny, das aktuell bei den Halo-Machern von Bungie entsteht, im kommenden Frühjahr für die PlayStation 3, die Xbox 360 und die beiden Next-Generation-Konsolen veröffentlicht werden soll.
Wie Bungie und der verantwortliche Publisher Activision im Rahmen eines aktuellen Statements bekannt gaben, wird sich die Community allerdings noch etwas länger gedulden müssen als bisher angenommen. Demnach ist die Veröffentlichung von Destiny auf sämtlichen Systemen nun für den 9. September des kommenden Jahres angesetzt.
Eine Entwicklung, die sich auch auf die seinerzeit angekündigte Beta auswirkt. Nachdem diese ursprünglich Anfang 2014 ihre Pforten öffnen und den Entwicklern die Möglichkeit bieten sollte, in Zusammenarbeit mit den Spielern die letzten Fehler und Unzulänglichkeiten aufzuspüren und aus der Welt zu schaffen, soll der Start der Beta nun irgendwann im Sommer des nächsten Jahres erfolgen.
Näher ins Detail gingen Bungie und Activision diesbezüglich aber noch nicht
Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Lord Hasenbein« (7. Dezember 2013, 11:25)
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