Zitat
Known Issues:
General XB1 Controller Problems and Solutions
Gameplay
Penalty after a Pitstop
Online
Limited options for MP Browsing
Game freezes míd-race
Render
Frame-Rate drops
Tires remain invisible after replacing them in the pits
Cars stuttering during a replay
Cockpit exposure too dark
AI runs with lights off in the rain
Game freezes for split second
Marbles appear shiny
Physics
Not enough tire wear (compared to AI)
AI cars too quick in the rain
Escort Gear Ratios wrong sometimes
UI
HUD Edits not getting saved
Sound cutting out
Career
Laps not counted on Career Kart race
Audio
Race Engineer not loud enough / missing
Party Chat cutting out
Vehicle
Replays showing the Gear indicator always as "N"
Tracks
AI cars crashing in the pits at Zolder
Controller and Wheels
Bug with Countersteering
Thrustmaster TH8A Shifter Issues
Too many mandatory buttons
Thurstmaster TX no FFB
MISC
Patch is not applied (Size of the game should show 18.5 GB)
Game crashing to XB1 Dashboard
Game crashes on resuming from Instant-On
Quelle:
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Quellcode
1 http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22497-Known-Issues-Collective-Thread-(XB1)-Not-for-bug-reporting!
Zitat
FIXED ISSUES FOR PATCH
- Issue where cars would garage into closed garages in Zolder
- Console TT is now set to 11am to match PC
- Re-enabled saving of Community ghosts
- Added ABS brake rumble to XB1 triggers
- Changed XB1 pad rumble to only update during the per frame tick and not at 600hz
- Use absolute acceleration values for blending and updating steering movement to prevent negative direction
- XB1 trigger rumble scaled along with FFB rumble. XB1 analogue stick range corrected to use full extent
- The driver can no longer be switched in MP races and time trials
- Fix for NULL pointer protection when accessing ProximityDetector GUI
Quelle:
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Quellcode
1 http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22817-Please-read-Xbox-One-Issues
Sehe nur ich es so, dass die AI deutlich zu aggressiv und unfair agiert, oder bin ich da doch nicht alleine?![]()
Unberechenbar ist bei mir zutreffend - wenn es um Onlinerennen geht. Aber da liegt das größtenteils auch an der Verbindung von und zum Host.Finde die ziemlich unberechenbar ob die einen über den Haufen fährt oder nicht.
Das scheint übringes noch nicht mal offiziell als Bug anerkannt zu sein, soweit ich das im offiziellen Forum lesen konnte. Da ruht man sich derzeit noch auf den "Reifenstärke" Tricks aus wie mir scheint.Schade, dass das FFB hol noch nicht gefixt wird... hätte gerne starkes FFB a la PS4 oder PC, aber das workaround will bei mir einfach nicht funktionieren. Willkürliche bugs also...
Hat jemand auch als das Problem, dass man einem Multiplayer Game joint und dann in der Box nicht auf "Fahren" etc klicken kann, sondern einfach nichts machen kann? Man hat dann zwei Möglichkeiten: Warten bis das Quail bzw die jeweilige aktuelle Session fertig ist oder einfach verlassen.
Zitat
In terms of the TX & XB1 we're aware of the problems and are well under way with fixing them. Most issues will be resolved in the next update(1.3) and we are working closely with our hardware partners to resolve all known issues. Some issues will require coordination from Thrustmaster and Madcatz with firmware fixes to be linked in."
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Quellcode
1 http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?24131-Thrustmaster-TX-Default-FFB-is-Non-Existent-Compared-to-PC-PS4-(Check-Post-1)&p=914166&viewfull=1#post914166
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