EA Montreal's sequel to co-op heavy, fist-bumping shooter arriving on 360, PS3, PSP during jam-packed early 2010 quarter.
The first few months of 2010 are shaping up to be as busy most holiday quarters. Games that have been dated or delayed to the once-fallow period include BioWare's Mass Effect 2, EA's Dante's Inferno, Microsoft's Alan Wake, Sega's Bayonetta, Activision's Singularity, Ubisoft's Splinter Cell: Conviction, and Capcom's Dark Void, to name just a few.
Human shields are always an effective tactic.
And still it continues. EA Montreal announced today that Army of Two: The 40th Day will be available on the Xbox 360, PlayStation 3, and PSP on January 12 in North America and January 8 in Europe. The date represents a slight advancement on the original Army of Two, which landed on the Xbox 360 and PS3 to lackluster reviews in March 2008.
The 40th Day is a direct sequel to the original game, picking back up with Salem and Rios as they head to Shanghai, China. Unfortunately for them, Shanghai is suddenly assaulted by a number of highly suspect catastrophes, and the mercenary duo must solve the mystery and, ideally, survive.
Like the original, The 40th Day will deal extensively in co-op gameplay. EA Montreal has expanded upon the interactions available to Salem and Rios, promising a more tactical experience this time around.
The 40th Day will also feature online play, and include four different multiplayer modes. One of these modes, Extraction, drops up to four players into a heavily militarized zone, and they must move to a certain point in the city while fighting off increasingly lethal waves of enemies. EA notes that this mode will be available at launch only to those who preorder The 40th Day, with everyone else gaining access to Extraction a month later.
For more information, check out GameSpot's previous coverage of Army of Two: The 40th Day.
In Europa erscheint das Spiel sogar 4 Tage früher! Am 08.01.2010.
Wohl mein erstes Spiel 2010. (Dies wird wohl auch mein teuerstes Videospieljahr werden mit Titeln wie BioShock 2, Mass Effect 2, Lost Planet 2, Halo: Reach usw.)
Fand den ersten Teil nicht so toll. Hab in Aber nur Solo gedaddelt. Muss ihn mir wohl mal wieder besorgen. Oder hat Ihn hier keiner mehr um mal ein paar Runden CoOp zu daddeln?
wenn die missionen nicht so langweilig sind wie in teil 1 wirds ein hit^^
ich hab teil 1 immer nur mit nem kumpel lokal offline gespielt, aber alleine war das jetzt nicht so der bringer =/
und nach dem dritten mal durchspielen langweilig xD
"Ich behaupte nicht dass ich ihnen nicht traue, behaubte aber auch nicht dass ich ihnen traue, aber ich traue ihnen nicht!"
Ich glaube, Monotonie ist bei Teil 1 nicht das Hauptproblem. Die Story ist einfach viel zu unzusammenhängend gewesen um wirklich zu fesseln. GoW2 hat es ja eigentlich vorgemacht: viel mehr Abwechslung gab es da nicht, aber die Story war grandios in Szene gesetzt.
Trotzdem hat mir der erste Teil so viel Spass gemacht, dass ich mir den 2. blind kaufen werde. Besonders die Sprüche von Salem
"Dude, that was sooo badass, you wish you had skills like that!"
Sees, find die 'story' vom ersten teil net so schlimm. Ich mein was soll man denn mit zwei söldnern und verschiedenen krisenregionen für eine story basteln? Zwischen den leveln wars ganz unterhaltsam und das reicht meiner meinung nach bei einem coop shooter wie aot. Die stärken des spiels liegen einfach am gameplay und net an der geschichte die erzählt wird.
Das Gameplay fand ich auf jeden Fall super! Ich fand bei AoT das Recovern von dem Team-Kollegen besser gelöst als bei GoW. Da habt man ihn ja kurz auf und gut ist.
Bei AoT kann der eine noch schießen, der andere ihn dann um die Ecke schleifen und muss ihn dann für ein paar Sekunden verarzten. Dadurch sind echt ein paar sehr spannende Augenblicke entstanden