Du bist nicht angemeldet.

41

Dienstag, 6. Dezember 2011, 20:19


Das ist echt merkwürdig, dass du einen Großteil zurück bekommen hast aber nicht alles. wenn du jetzt garnix bekommen hättest, wäre es ein Triggerfehler der Quest, aber konntest du ja wohl normal abschließen. Dass sich jetzt NPCs nicht mehr bewegen ist noch merkwürdiger. Kann dir leider nicht weiterhelfen.
Nimms mir nicht übel, aber ich hatte nicht erwartet, dass mir da irgendwer ausser das Patchteam von Bethesda helfen kann...

eater84

FRONT Routinier

Beiträge: 1 141

Wohnort: Baesweiler

  • eater84
  • Private Nachricht senden

42

Dienstag, 6. Dezember 2011, 21:11

Schon klar ^^ Es bestand ja die Chance, dass ich dir sagen könnte dass es bei der Quest ein Triggerproblem gegeben hätte, da ich die Quest ohne Probleme beenden konnte. Drum hab ich ja auch gefragt, was dir in der Quest so widerfahren ist, da ich nicht wusste, dass sie schon komplett beendet hattest und die Fehler quasi danach aufgetaucht sind.

eater84

FRONT Routinier

Beiträge: 1 141

Wohnort: Baesweiler

  • eater84
  • Private Nachricht senden

43

Donnerstag, 8. Dezember 2011, 22:43

Patch 1.3 für PC draußen. Konsolen sollten somit bald folgen.

Hier gehts zum Blog

Edit: Patch scheint gut zu funktionieren. Im Forum ist bis jetzt nix großartiges hochgekommen.

Drachen und Resi Fix funktioniert

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »eater84« (8. Dezember 2011, 22:43)


D4rkSide

unregistriert

44

Freitag, 9. Dezember 2011, 12:01

Was ist denn mit dem Erfolg für 1000 Kopfgeld in den 9 Fürstentümern ?
Da schon was gehört ob und wann das gepatcht werden soll ??

eater84

FRONT Routinier

Beiträge: 1 141

Wohnort: Baesweiler

  • eater84
  • Private Nachricht senden

45

Freitag, 9. Dezember 2011, 15:40

Wurde leider noch nix gesagt

46

Sonntag, 11. Dezember 2011, 12:37

Heute hatte ich auch einen Rückwärts-Drachen. Und irgendwann ging dann auch die Framerate in den Keller (gefühlte 3 FPS). Hoffentlich wird das bald gepatched :S

47

Donnerstag, 15. Dezember 2011, 11:33

Der neue Patch steht ab sofort bereit zum Download.
"I don't work the way I work, train the way I train, commit myself and suffer the way I do when I've failed ... to yield control of my destiny to anyone"

eater84

FRONT Routinier

Beiträge: 1 141

Wohnort: Baesweiler

  • eater84
  • Private Nachricht senden

48

Donnerstag, 15. Dezember 2011, 13:14

Da kann ich ja jetzt wieder Online spielen, hatte vor dem Patch 1.2. das Kabel gezogen um mit 1.1 spielen zu können.

D4rkSide

unregistriert

49

Donnerstag, 15. Dezember 2011, 14:57

Da kann ich ja jetzt wieder Online spielen, hatte vor dem Patch 1.2. das Kabel gezogen um mit 1.1 spielen zu können.
Für was das denn ? Du wartest einfach bis er updaten will und gehst dann auf abbrechen...dann wirst du automatisch von Xbox Live getrennt und spielst offline.Da brauch man kein Kabel ziehen. ;)

eater84

FRONT Routinier

Beiträge: 1 141

Wohnort: Baesweiler

  • eater84
  • Private Nachricht senden

50

Donnerstag, 15. Dezember 2011, 16:02

Bin faul. Einmal Kabelziehen ist einfacher als jedesmal auf abbrechen klicken

eater84

FRONT Routinier

Beiträge: 1 141

Wohnort: Baesweiler

  • eater84
  • Private Nachricht senden

51

Freitag, 20. Januar 2012, 12:41

Pathc 1.4 angekündigt.
Soll schon bald zur Zertifizierung. Könnte dann KW05 rauskommen.

Laaaaaaaaaanges Changelog:
NEW FEATURES

•Skyrim launcher support for Steam Workshop (PC)
BUG FIXES

•General optimizations for memory and performance
•Fixed occasional issue with armor and clothing not displaying properly when placed on mannequin’s in player’s house. (PS3)
•Improved compiler optimization settings (PC)
•Long term play optimizations for memory and performance (PS3)
•Memory optimizations related to scripting
•Fixed crashes related to pathing and AI
•Fixed crash in Haemar’s Shame if player had already completed “A Daedra’s Best Friend”
•Fixed rare crash with loading saved games
•Fixed issue with accented characters not displaying properly at the end of a line
•Master Criminal achievement/trophy unlocks properly in French, German, Spanish and Italian
•Fixed issue where dragon priest masks would not render correctly
•Fixed issue where quests would incorrectly progress after reloading a save
•Fixed issues with placing and removing books from bookshelves in the player’s home
•Fixed issue where weapon racks and plaques would not work correctly in player’s house if player immediately visits their house before purchasing any furnishing.
•Fixed issue where the player house in Windhelm would not clean up properly
•Fixed crash related to giant attacks and absorb spells
•Fixed issue with ash piles not cleaning up properly
•Fixed occasional issue where overwriting an existing save would fail
•Fixed memory crash with container menu
•Fixed infinite loop with bookshelves
•Fixed issue where traps in Shalidor’s Maze would not work properly in French, German, Spanish and Italian versions
•Fixed issue where transforming back to human from werewolf would occasionally not fail
•Bows and daggers will display properly when placed on weapon racks
QUEST FIXES

•The Unusual Gem inside the Thalmor Embassy is now accessible after finishing “Diplomatic Immunity”
•In “Breaching Security”, the quest token is no longer required to receive a fortune reading from Olava the Feeble
•Fixed issue where Galmar would not complete Joining the Stormcloaks properly if “Season Unending” was an active quest
•Fixed issue where starting “Season Unending” after finishing “Joining the Stormcloaks” would prevent “The Jagged Crown” from starting properly.
•Fixed issue progressing through “Message to Whiterun” while “Season Unending” was still open would block progression for both quests.
•In “Arniel’s Endeavor”, fixed issue where a quest journal would trigger multiple times
•In “Forbidden Legend”, the amulet fragment can no longer disappear after player leaves a dungeon without taking it
•Fixed rare issue in “Forbidden Legend” where killing Mikrul Gauldurson while sneaking would make his corpse unaccessible
•In “The White Phial”, the phial can no longer disappear if player leaves dungeon without taking it
•“The White Phial” will now start properly if player already has a briar heart in their inventory
•Player can no longer get stuck in Misty Grove after completing “A Night to Remember”
•Fixed issue where leaving Riften during “A Chance Arrangement” would prevent quest from progressing
•In “Darkness Returns”, a door in Twilight Sepulcher will properly open if the player leaves the dungeon for an extended period of time before completing the quest
•In “Under New Management”, if the player leaves the Oculory for an extended period of time after placing the focusing crystal and returns, the quest will proceed correctly
•“Onmund’s Request” will now start properly if player has already found Enthir’s staff before receiving this quest
•Fixed instance where Tonilia would stop buying stolen items and also would not give Guild Leader Armor
•“Repairing the Phial” will start properly if player already has unmelting snow or mammoth tusk in their inventory
•Finding Pantea’s Flute before speaking with Pantea no longer prevents her quest from updating
•In “The Coming of the Dawn”, fixed rare instance where a quest object would spawn incorrectly on the Katariah during Hail Sithis
•Fixed rare issue in “The Mind of Madness” where player is unable to equip the Wabbajack
•Fixed issue in “Pieces of the Past” where Mehrunes Dagon’s Razor will not trigger properly if player leaves the cell for extended period of time before activating it
•“Blood’s Honor” will start properly if you visited and completed Driftshade and an extended period of time passes before starting the quest.
•Fixed rare issue where “Dampened Spirits” would not start properly
•Fixed issue where player would be unable to become Thane of Riften if they purchased a home first
•Fixed issue where killing guards in Cidhna Mine woud block progression for “No One Escapes Cidhna Mine”
•Fixed numerous issues with “Blood on the Ice” not triggering properly
•In “Blood on the Ice”, Calixto can now be killed if player owns a house in Windhelm
•In “The Cure for Madness”, killing Cicero then resurrecting him no longer impedes quest progress
•Fixed rare issue in “To Kill an Empire” where an NPC would fail to die properly
•Clearing Knifepoint Ridge before starting “Boethiah’s Champion” no longer prevents quest from starting.

Quelle Bethesda Blog

52

Freitag, 20. Januar 2012, 13:13

Die Liste ist ja mal echt lang.
Mal sehen, ob der Bug behoben wird, dass ein gelähmter Gegner manchmal wie wild durch die Gegend fliegt, wenn man ihn erneut lähmt (beides per Waffe, nicht Zauber)

53

Freitag, 20. Januar 2012, 13:29

Cool dann kann ich das Spiel ja wieder einlegen,
hatte es auf Eis gelegt weil ich nicht wollte das mir ein Questbug das Spiel versaut:)

54

Montag, 23. Januar 2012, 03:46

"Long term play optimizations for memory and performance (PS3)"

Nur für PS3? Das ist etwas, dass mich mit am meisten nervt.

Das man nach dem Patch nun endlich die ganzen Gegenstände aus beendeten Quests ablegen kann, kann ich auch nicht finden.

Ansonsten sehr schöne Liste! :thumbup:
Xbox-Gamertag: Nebelfuerst

55

Dienstag, 24. Januar 2012, 17:22

Meine beiden Bugs, die mich daran hindern Diebesgilde&Gefährten weiterzuspielen, kann ich leider auch nicht finden. Aber mal schauen, wenn der Patch da ist!

drfaustus

Fortgeschrittener

Beiträge: 346

Wohnort: der hohe norden

  • Private Nachricht senden

56

Mittwoch, 25. Januar 2012, 14:08

gibt´s die patchliste auch auf deutsch?

57

Samstag, 11. Februar 2012, 19:07

So Patch ist ja jetzt draussen,
wie sind eure Erfahrungen Bugs beseitigt?

Bei mir sind auf einmal viel mehr Ruckler Spiel bleibt öfter mal hängen und ein Freeze hatte ich schon in 1,5Stunden spielen.

Hogi

Fortgeschrittener

Beiträge: 226

Wohnort: Rheinberg

  • Hogi86
  • Private Nachricht senden

58

Sonntag, 12. Februar 2012, 12:13

Ich hab das Gefühl die ladezeiten sind noch länger geworden.

Thema bewerten